Poradenství - jak aktualizovat software v řídících jednotkách a proč

Provádím poradenství, instalaci, zaškolení v oblasti aktualizací jednotek ve vozidle.

Aktualizace je první krok, který by se měl provést před diagnostikou vozidla. Dnes je situalce taková, že neustále vychází opravné a optimalizační změny v softwaru a vychází neustále aktualizace. Doby, kdy aktualizovat software mohl jen autorizovaný servis jsou pryč.

Příklady :

1. Škoda Fabia 1.4 MPI SIMOS PA (PB) - závady ohledně lambda sond
- řešení spočívá v přehrání jednotky motoru a výměny zadní popř. přední lambda sondy (LS). Původní software "ničí" zadní LS příliš intenzivním a hlavně brzkých ohřátím na provozní teplotu, kdy ve výfuku po studeném startu dochází ke kondenzaci vody, která dopadá na těleso LS a tepelným šokem LS praskne. Neboli starý software zničí LS.

2. Škoda Octavia II RS 2.0 PD 125kW - DPF filtr se příliš často plní.
- řešení spočívá v přehrátí softwaru, kde byl opravem způsob regenerace.

Jak by asi vypadala diagnostika bez vědomosti o přehrátí sofwaru ? Spoustu zbytečně vyměněných dílů, naměřených veličin....a nic !